dnes je 26.4.2025

Input:

Elektronická komunikácia so zamestnancom - čo môže a nemôže zamestnávateľ posielať e-mailom

23.4.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1.1182 Elektronická komunikácia so zamestnancom – čo môže a nemôže zamestnávateľ posielať e-mailom

JUDr. Jakub Pavčík

Elektronická komunikácia sa stala bežnou súčasťou pracovného života. E-mail, SMS, správy cez aplikácie alebo interné portály využívajú zamestnávatelia na rýchlu výmenu informácií so zamestnancami. Napriek tomu, že ide o pohodlný spôsob, zákon stanovuje jasné pravidlá, čo možno a čo nemožno komunikovať elektronicky. V niektorých prípadoch elektronická forma nestačí a hrozí riziko neplatnosti právne významných úkonov.

Zamestnávateľ môže so zamestnancom elektronicky komunikovať bežné organizačné a prevádzkové informácie, ako sú pracovné pokyny, plánovanie zmien, oznámenia o dovolenke, interné usmernenia či oznamovanie prevádzkových zmien. Môže tiež zasielať výplatné pásky, dochádzku či iné informácie, ak zamestnanec disponuje