1.819 Charitatívna reklama
Ing. Lucia Sandtner, PhD.
Inštitút charitatívnej reklamy bol do nášho právneho poriadku zavedený novelou č. 344/2017 Z. z. zákona o dani z príjmov. Novou právnou úpravou sa zaviedlo u občianskych združení, nadácií, neinvestičných fondov a neziskových organizácií poskytujúcich všeobecne prospešné služby [1] (ďalej len „neziskové subjekty”) oslobodenie príjmov plynúcich z reklamy na charitatívne účely, [2] a to až do výšky 20 000 eur za príslušné zdaňovacie obdobie.
Zákon zároveň ustanovil ako podmienku pre oslobodenie príjmu do 20 000 eur od dane z príjmov povinnosť týchto právnych foriem právnických osôb použiť oslobodené príjmy iba na všeobecne prospešné účely ako sú:
-
ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb,
-
podpora a rozvoj športu,
-
poskytovanie sociálnej pomoci,
-
zachovanie kultúrnych hodnôt,
- …