dnes je 21.6.2024

Input:

Charitatívna reklama

22.5.2024, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1.819 Charitatívna reklama

Ing. Lucia Sandtner, PhD.

Inštitút charitatívnej reklamy bol do nášho právneho poriadku zavedený novelou č. 344/2017 Z. z. zákona o dani z príjmov. Novou právnou úpravou sa zaviedlo u občianskych združení, nadácií, neinvestičných fondov a neziskových organizácií poskytujúcich všeobecne prospešné služby [1] (ďalej len „neziskové subjekty”) oslobodenie príjmov plynúcich z reklamy na charitatívne účely, [2] a to až do výšky 20 000 eur za príslušné zdaňovacie obdobie.

Zákon zároveň ustanovil ako podmienku pre oslobodenie príjmu do 20 000 eur od dane z príjmov povinnosť týchto právnych foriem právnických osôb použiť oslobodené príjmy iba na všeobecne prospešné účely ako sú:

  • ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb,

  • podpora a rozvoj športu,

  • poskytovanie sociálnej pomoci,

  • zachovanie kultúrnych hodnôt,