1.940 Reklamné predmety do 17 eur verzus reklamné náklady na propagáciu
Ing. Lucia Sandtner, PhD.
Výdavky (náklady) na reprezentáciu sú podľa § 21 ods. 1 písm. h) ZDP vždy nedaňovými výdavkami, okrem výnimky – výdavkov na zakúpenie reklamných predmetov v hodnote neprevyšujúcej 17 eur za kus.
Za reklamný predmet sa rozumie podľa § 21 ods. 1 písm. h) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov predmet v hodnote neprevyšujúcej 17 € za kus a vynaložený je na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmu.
Zákon nestanovuje povinnosť označovať reklamné predmety obchodným menom alebo ochrannou známkou daňovníka.
Reklamným predmetom sú aj:
- - tabakové výrobky (do sumy nepresahujúcej 17 eur za jeden výrobok), ale iba u daňovníka, u ktorého je výroba tabakových výrobkov hlavným predmetom činnosti,
- - víno (do sumy nepresahujúcej 17 eur za jeden predmet), najviac však vo výške 5 %…