3.37.1 Reklama, propagácia, sponzorstvo- Právna úprava
Ing. Ján Mintál, Ing. Peter Horniaček
Pod pojmom „reklama” treba chápať spôsob, ktorým sa podnikateľské subjekty snažia informovať o vlastnom vyrobenom produkte čo najviac ľudí. Pri samotnom definovaní pojmu reklama je možné vychádzať zo zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p., ktorý v rámci § 2 ods. 1 písm. a)definuje reklamu ako prezentáciu produktov v každej podobe s cieľom uplatniť ich na trhu. Pričom za produkt je považovaný tovar, služby, nehnuteľnosti, obchodné meno, ochranná známka, označenie pôvodu výrobkov a iné práva a záväzky súvisiace s podnikaním.
Ustanovenie § 32 ods. 1 zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. v znení neskorších predpisov vymedzuje reklamu (na účely rozhlasového a televízneho vysielania) ako…