dnes je 20.4.2024

Input:

Darčekové poukážky na podporu predaja

19.8.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

8.18 Darčekové poukážky na podporu predaja

Finančná správa Slovenskej republiky


Otázka

Spoločnosť poskytuje svojím zákazníkom rôzne poukážky, napr. Tesco poukážky, Nay poukážky, poukážky do Exisportu. Uvedené poukážky nepresiahnu nominálnu hodnotu 17 eur za jeden kus, no zákazník môže od spoločnosti dostať poukážky v pomerne veľkom objeme, napr. mesačne 100 – 2 000 eur, prípadne i viac.
Uvedené poukážky neslúžia ako reklamný predmet, ale spoločnosť ich dáva svojím zákazníkom z dôvodu podpory predaja, to znamená, že zákazníka motivuje, aby od spoločnosti odobral čo najväčší objem tovaru.
Môže spoločnosť výdavky (náklady) na nákup týchto poukážok zahrnúť do daňových výdavkov?

Odpoveď

Podľa § 19 ods. 2 písm. k) ZDP daňovými výdavkami, ktoré možno uplatniť len v rozsahu a za podmienok ustanovených v tomto zákone sú výdavky (náklady) na reklamu vynaložené na účel prezentácie